مدرسین

چگونگی فیدبک دادن به اولیا دانش اموزان

سلام غزل پروین هستم مدرس زبان انگلیسی و نویسنده در سایت انگلیسی با ماندانا.

در مقاله های قبل درباره مدیریت کلاس (classroom managemant)صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم راجب چگونگی فیدبک دادن به اولیا دانش اموزان صحبت کنیم.

تا انتهای این مقاله با من همراه باشید و اگر مقالات قبلی را هنوز مطالعه نکردید به بخش مقالات حتما سر بزنید.

از نظر شما چه زمانی ما میتوانیم به اولیا فیدبک درست راجب فرزندشان بدهیم؟این سوال،سوال بسیار مهمی است که هر معلمی در هر رشته ای باید به این موضوع توجه کند.

بازخورد خود را تازه نگه دارید

حتما بازخورد فوری بدهید. ارائه بازخورد فوری بسیار مفیدتر از ارائه آن پس از روزها، هفته ها یا ماه ها است. والدین ممکن است به بازخورد اهمیت بیشتری بدهند، اگر در رابطه با چیزی باشد که در ذهن آنها تازه است. آنها قادر خواهند بود آن را بهتر درک کنند و بهتر روی آن کار کنند. بنابراین، همیشه در صورت امکان، بازخورد فوری بدهید.

درباره آنچه که در کلاس استفاده میکنید با توجه به هدف فرزندشان در زندگی توضیح دهید.

اغلب والدین تمایل دارند برخی از جنبه‌های برنامه درسی را در رابطه با آنچه که می‌خواهند در زندگی به دست آورند، بیهوده تصور کنند. به عنوان مثال، دانش آموزی که می خواهد ورزش دو و میدانی را دنبال کند ممکن است استفاده از موضوعی مانند موسیقی را نبیند. شما باید فواید موسیقی را برای آنها توضیح دهید که کاهش کورتیزول (هورمون استرس)، بهبود کیفیت خواب و افزایش خلق و خوی است.

والدین را درگیر کنید.

مهم است که والدین را در جریان آنچه در مدرسه می‌گذرد و نحوه عملکرد فرزندشان در فعالیت‌های روزانه و تحصیلی در جریان باشد. هر چه مربی بیشتر به اشتراک بگذارد، والدین بهتر می دانند که چه چیزی برای دانش آموز و والدین مفید است. وقتی والدین از این اطلاعات مطلع شوند، درک فرآیند یادگیری آسان تر می شود. آگاه ساختن آنها از شیوه های مطالعه، یادگیری، رشد و تحقیق فرزندشان از اهمیت بالایی برخوردار است. این به آنها کمک می کند تا فرزندشان را بهتر بشناسند و اشتباهاتی را که مرتکب می شود بشناسند و همچنین به آنها در یافتن راه هایی برای جلوگیری از تکرار آن اشتباهات کمک می کند.

با والدین متفکرانه صحبت کنید.

مراقب حرف هایی که به والدین در مورد فرزندشان می گویید باشید. یک بازخورد ضعیف می تواند مشکلات بیشتری را نسبت به حل آن ایجاد کند. اگر بازخورد به خوبی ارائه نشود، ممکن است والدین تمایل داشته باشند که معلم را غیرحرفه‌ای بدانند.

مطمئن شوید که اجازه ندهید والدین بازخورد شما را راهی برای انتقاد از فرزندشان بدانند. این ممکن است آنها را در حالت تدافعی قرار دهد.

از برداشت آنها از بازخورد شما به عنوان راهی برای ایجاد رقابت بین دانش آموزان اجتناب کنید. نسبت به دانش آموز خیلی سختگیر نباشید یا ممکن است منجر به بیزاری او از ایده های یادگیری شود که ممکن است برای والدین نگران کننده به نظر برسد و آنها را متحیر و قادر به درک نکنند. برای جلوگیری از هرگونه سوء تفاهم یا شرایط ناخواسته، به والدین اطمینان دهید که تنها رقابت با خود است و نه یکدیگر.

در مورد دریافت بازخورد از والدین آماده و متفکر باشید.

این یک ویژگی ارزشمند در یک معلم  است که به آنچه دانش آموزان درباره معلم خود می گویند توجه کند. در بیشتر موارد، صحبت کردن با والدینشان در مورد چیزهای ناتمام در مدرسه برای کودکان بسیار آسان تر است، این ممکن است شامل مواردی از دانش آموزان تا معلمان باشد. والدین ممکن است مشتاقانه منتظر رسیدگی به این مسائل با معلم فرزند خود باشند. در چنین مواردی، گوش دادن با حوصله و ذهن باز مهم است، زیرا به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزی در سبک تدریس شما برای دانش‌آموز مفیدتر است و چه چیزی مفید نیست و شما روی این موارد کار می‌کنید تا تجربه تدریس روان‌تری برای خود و دانش‌آموز داشته باشید. به این ترتیب یک اعتماد بین معلم و دانش آموز ایجاد می شود.

این نکات به شما کمک می‌کند تا در مواجهه با موقعیت‌هایی که نه تنها باید به دانش‌آموز، بلکه به والدین نیز فکر کنید، بهتر رفتار کنید. کاری که دانش‌آموز به خوبی انجام می‌دهد تنها چیزی است که هر دو طرف می‌خواهند و با رعایت این نکات، دستیابی به آن هدف مشترک آسان‌تر است. بازخورد، زمانی که به درستی و ماهرانه دریافت و ارائه شود، می تواند به جمع آوری اطلاعاتی کمک کند که برای رشد دانش آموز و معلم حیاتی است.

به عنوان معلم های نوین و فعال به نکات توجه داشته باشید تا هم خودتان از فیدبک کلاس و هم اولیا از فیدبک شما راضی باشند و به درستی منظور را برداشت کنند.

ممنون ک تا انتها همراه ما بودید.

نظرتون رو راجب مقاله من کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *