دانش آموز

چرا کلمات انگلیسی را فراموش می‌کنید؟

چرا کلمات انگلیسی را فراموش می‌کنید؟

سلام امروز در انگلیسی با ماندانا قراره با هم درمورد چرا کلمات انگلیسی را فراموش می‌کنید؟ صحبت کنیم.

من تقریباً مطمئن هستم که موارد زیر بارها و بارها برای شما اتفاق افتاده است:

شما دهان خود را باز می کنید تا چیزی به انگلیسی بگویید.
جمله را شروع می کنی و ناگهان کلمه خاصی را فراموش می کنی…
دیوانه می شوید که سعی می کنید آن را به خاطر بسپارید…
در نتیجه شما نمی توانید چیزی بگویید!
این یکی از بدترین تجربیاتی است که هر یک از ما، می‌توانیم داشته باشیم، زیرا باعث می‌شود احساس حماقت و بی‌ارزشی کنیم، و نکته خنده‌دار این است که هر چه بیشتر سعی کنیم مطمئن شویم این اتفاق نمی‌افتد، بدترین اتفاق می‌افتد.

مطمئناً، استراتژی‌هایی مانند پارافراسینگ، به عنوان مثال (سعی برای بیان آن با کلمات مختلف) یا صحبت کردن در جملات کوتاه وجود دارد که وقتی نمی‌توانید دقیقاً کلمه مورد نظر خود را به خاطر بسپارید، می‌توانند با موفقیت اجرا شوند.

با این حال، با گفتن همه اینها، باید موافقت کنم که هنوز هم ممکن است بخواهید بفهمید که چرا کلمات انگلیسی را فراموش می کنید و چگونه مطمئن شوید که چنین حوادثی همیشه اتفاق نمی افتد.

بنابراین، بیایید دست به کار شویم و بیایید تجزیه مغز شما را شروع کنیم تا ببینیم چرا کلمات انگلیسی را فراموش می کنید و چگونه مطمئن شوید که این اتفاق اغلب رخ نمی دهد!

مغز ما پایگاه داده نیست…
من اغلب از خود پرسیده ام – و مطمئنم در مرحله ای برای شما هم پیش آمده است – چرا ما توانایی های پردازش داده یک کامپیوتر را نداریم؟

آیا عالی نیست اگر بتوانید اطلاعاتی را در مغز خود جستجو کنید، درست مانند جستجوی گوگل؟

اگر اینطور بود، ما به ندرت چیزی را فراموش می‌کردیم، به جز حوادثی که منجر به ضربه مغزی می‌شد، در این صورت، سلول‌های مغزی حاوی اطلاعات مربوطه آسیب می‌بینند، و ما همیشه می‌دانستیم از چه کلمات انگلیسی استفاده کنیم!

ما فقط باید یک کلمه انگلیسی جدید را یک بار بخوانیم تا برای همیشه آن را به خاطر بسپاریم، و همیشه می توانیم در صورت لزوم آن را جستجو کنیم.

متأسفانه (یا شاید به دلیل خوبی؟) مغز ما به این روش سیم کشی نشده است.

دلیل اصلی که چرا کلمات انگلیسی را فراموش می کنید

دلیل شماره 1: شما کلمه را به صورت متنی یاد نگرفته اید!
همانطور که گفتم، اگر هرگز کلمه خاصی را در متن با کلمات دیگر یاد نگرفته اید، به احتمال زیاد به خاطر سپردن آن برای شما سخت تر خواهد بود – به خصوص زمانی که استرس دارید (بدیهی است که وقتی استرس دارید، این از نظر عملکرد انگلیسی گفتاری حتی دشوارتر است!)

فرض کنید به تصویری از یک منگنه در نرم‌افزار ساخت واژگان یا اپلیکیشن گوشی هوشمند نگاه می‌کنید و کلمه «استپلر» را چند بار تکرار می‌کنید.

آیا وقتی از کسی می‌خواهید در شغل اداری جدیدتان یک منگنه را به شما بدهد، می‌توانید از کلمه «استپلر» در عبارتی استفاده کنید؟

شاید بله

اما احتمالاً نه

فقط به این دلیل که هیچ ارتباطی بین آن کلمه و سایر کلمات انگلیسی در موقعیت های واقعی ایجاد نکرده اید!

تنها چیزی که دارید یک کلمه منفرد “استاپلر” است، اما در مواقع ضروری ممکن است به راحتی آن را فراموش کنید زیرا با سایر کلمات انگلیسی مرتبط نیست.

دلیل شماره 2: شما کلمه را در یک زمینه اشتباه یاد می گیرید
فقط به اتفاقاتی که در کلاس انگلیسی می افتد فکر کنید. شما یک کلمه انگلیسی جدید “Stapler” را در یک کتاب درسی می نویسید.

شاید حتی آن را به زبان مادری خود ترجمه کنید که کاملاً اشتباه است، زیرا به جای اینکه اصلاً هیچ ارتباط متنی ایجاد نشود، در واقع همه انجمن های اشتباه را ایجاد می کند!

هنگامی که مجبور به استفاده از آن در زندگی واقعی هستید، نه تنها نمی توانید کلمه منگنه را به خاطر بسپارید، بلکه هنگام تلاش برای صحبت کردن، شروع به مخلوط کردن کلمات زبان مادری خود خواهید کرد – که بدترین آن است. تظاهرات احتمالی مسئله تسلط انگلیسی

احساس خواهید کرد که انگار میمون‌هایی در مغزتان می‌چرخند و تمام کلمات انگلیسی را که می‌خواهید هنگام صحبت کردن استفاده کنید فراموش کرده‌اید…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *