معرفی کتاب

معرفی کتاب تاچستون

معرفی کتاب تاچستون

با یکی‌دیگر از مجموعه مقالات معرفی کتاب در مجموعه آرکان در خدمت شما عزیزان هست. این‌بار به چگونگی سطح کتاب تاچ استون Touchstone می‌پردازیم. این مجموعه نیز یکی دیگر کتاب های آموزش زبان‌انگلیسی است که توسط انتشارات کمبریج منتشر شده‌است. این کتاب زبان به همراه مجموعه کتاب‌های Viewpoint یک مجموعه آموزشی شش سطحی را تشکیل می‌دهد که می‌تواند برای افزایش سطح زبان آموزن بسیار مفید واقع‌شود. این مجموعه آموزش‌های ترکیبی را بر اساس جدیدترین متدهای آموزشی زبان ارائه می‌دهد.

معرفی کتاب تاچستون

اگر به‌دنبال کتاب آموزشی هستید که مکالمه از مهم‌ترین مباحث آموزشی آن باشد بدون شک کتاب تاچ‌استون Touchstone برای شما مناسب است. این مجموعه برنامه‌ها و استراتژی آموزش مکالمه محور زبان انگلیسی را توسعه می‌دهد تا زبان آموزان بتوانند با اعتماد به نفس بیشتری از مهارت زبان خود در شرایط مختلف کاری، تحصیلی و … استفاده‌کنند.

این مجموعه در جدیدترین ویرایش خود یعنی ویرایش دوم از چهار سطح تشکیل شده‌است. خوشبختانه ترتیب کتاب‌های تاچ‌استون Touchstone به گونه‌ای در نظر گرفته شده‌است که هم زبان‌آموزان مبتدی و هم‌پیشرفته بتوانند از آن استفاده‌کنند. اگز جزء آن دسته زبان‌آموزانی می‌باشید که به تازگی آموزش زبان را آغاز نموده‌اید باید از سطح اول این کتاب شروع‌کنید.

ویژگی‌هایی در این سطح برای زبان‌آموزان در نظر گرفته‌شده‌است که می‌تواند برای یادگیری هرچه بیشتر زبان‌آموزان مبتدی موثر باشد. همان‌طور که گفته‌شد تمرکز اصلی این مجموعه بر روی افزایش مهارت‌های مکالمه است. در سطح مقدماتی این کتاب با استفاده از متن‌های ساده که از مطالب زورنامه‌ها و یا دیگر مطالب جذاب با موضوعاتی نظیر سفر، غذا‌ها، ورزش و … استخراج شده سعی بر این بوده‌است که زبان‌آموزان با واژگان کاربری که در مکالمه‌های روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد آشنا شوند.

کتاب تاچستون

آشنایی با سطح کتاب تاچ استون Touchstone

این مجموعه در ویرایش دوم خود شامل چهار سطح می‌گردد که زبان‌آموزان مبتدی، متوسط سطوح A1 الی B1 می‌توانند از این مجموعه استفاده‌کنند. اگر نیاز به دوره پیشرفته‌تر در سطح های B2 تا C2 داشته‌باشید باید از مکمل این دوره یعنی کتاب‌های ویو پوینت استفاده‌کنید. در ادامه با ترتیب کتاب‌های تاچ استون آشنا می‌شویم.

معرفی کتاب تاچستون

کتاب Touchstone 1

کتاب Touchstone 1 اولین سطح از این مجموعه‌است که برای زبان‌آموزان مبتدی و در سطح A1 در نظر گرفته‌شده‌است. مباحث آموزشی در این کتاب از پایه ترین مطالب آغاز می‌شود. از مهم ترین ویژگی‌هایی که در این سطح و البته سایر سطوح این مجموعه مشاهده می‌شود، تعیین برنامه دقیق آموزشی برای افزایش مهارت مکالمه‌است. تمارین و بخش‌های در نظر گرفته برای واژگان نیز از بخش‌های جدا ناپذیر این سطح و سایر سطوح بشمار می‌رود.

کتاب Touchstone 2

دومین سطح از مجموعه کتاب‌های تاچ استون برای زبان آموزان متوسط در نظر گرفته‌شده‌است. زبان‌آموزان در سطوح A2 می‌توانند از دومین کتاب این دوره آموزش زبان انگلیسی استفاده‌کنند. ویژگی‌های تکمیلی در نظر گرفته‌شده برای این سطح به زبان‌آموزان و معلمین امکان می‌دهد که روند پیشرفت خود را زیر نظر داشته‌باشند. این امر با استفاده از بخش آزمون‎‌های دوره ای که شامل مباحث مطرح شده در درسنامه می‌باشد، کنترل می‌شود. در این سطح از کتاب تاچ استون Touchstone با استفاده از متن‌هایی با موضوعات جذاب، همچنان آموزش مکالمه محور در اولویت قرار‌دارد.

کتاب Touchstone 3

سومین سطح از این مجموعه آموزشی پرطرفدار برای زبان آموزان در سطح‌متوسط و متوسط‌رو‌به‌بالا در نظر گرفته‌شده‌است. انتشارات کمبریج با ارائه سطح‌سوم سعی‌کرده‌است مهارت های دانش‌آموزان را تکمیل‌کند. برای مطالعه این سطح پیشنهاد می‌شود که ابتدا سطوح قبلی به صورت کامل مورد مطالعه قرار‌گیرد. با توجه به افزایش‌سطح، تمارین برای درک بهتر مطالب نقش مهتری ایفا می‌کنند. لازم است مباحث تمرینی در نظر گرفته‌شده پس از هر دسنامه به صورت کامل پاسخ‌داده‌شود.

کتاب Touchstone 4

آخرین سطح از این دوره نیز می تواند برای زبان آموزان در سطوح متوسط و متوسط رو به بالا مورد استفاده قرار گیرد. زبان آموزان در سطح B1 می توانند بیشترین استفاده را از این سطح داشته باشند. با توجه به این نکته که کتاب های تاچ استون برای زبان آموزان در سطوح ابتدایی و متوسط در نظر گرفته شده است، متن های در نظر گرفته شده در این کتاب به خوبی می تواند زبان آموزان را با واژگان پر کاربرد برای بکار گیری و استفاده از مهارت ها مکالمه در موقعیت های گوناگون آشنا کند.

بعد از مجموعه کتاب های تاچ استون Touchstone از چه کتابی باید استفاده کرد؟

مجموعه کمبریج از دوره دو سطحی ViewPoint به عنوان مکملی برای کتاب های تاچ استون استفاده‌کرده‌است. ویو پوینت یک مجموعه دوسطحی برای آموزش زبان انگلیسی با لهجه امریکایی‌است که برای زبان آموزان بزرگسال و جوانان در سطوح متوسط رو به بالا و پیشرفته در نظر گرفته‌شده‌است. در واقع کتاب ویو پوینت زبان آموزان در سطح B2 تا C1 را پشتیبانی می‌کند. مباحث این کتاب دنباله‌ای بر سطح های چهارگانه کتاب تاچ استون Touchstone است که توسط همان تیم نویسنده تالیف گردیده‌است. آموزش آسان و لذت بخش و ایده‌های جدید و هیجان‌انگیز در آموزش، رویکرد این دوره آموزش زبان انگلیسی‌است. ViewPoint یک برنامه آموزش جامع ارائه می‌دهد که همانند کتاب های تاچ استون می‌توان از محتوای آموزشی آن هم به صورت متنی و هم آنلاین استفاده‌کرد.

points

ویژگی‌های کلیدی کتاب تاچ‌استون Touchstone

  • آموزش کاربردی زبان: نویسندگان این مجموعه با استفاده از شیوه های آموزشی نوین به این اطمینان رسیده اند که شیوه آموزش مطابق با استفاده از زبانی است که در محیط های دوستانه، کار، تدریس و دیگر شرایط از زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده از استراتژی های مکالمه محور به افزایش تعامل زبان آموزان کمک می کند.
  • تشویق دانش آموزان به ساختن ساختارهای دستوری و کاربردی زبان کمک می کند تا آنچه را فرا می گیرند به خاطر بسپارند.
  • بخشی برای مشخص نمودن خطاهای رایج زبان آموزان در سطح های کتاب تاچ استون Touchstone در نظر گرفته شده است که زبان آموزان را با اشتباهات متداول در بکار گیری از مهارت های زبانی آشنا می کند.

این مجموعه چگونه تجربه یادگیری بهتر را ارائه می کند؟

یادگیری تلفیقی را می‌توان یکی‌دیگر از ویژگی‌های آموزشی این مجموعه دانست. ترکیب آموزش آنلاین و آموزش متنی این امکان را فراهم می‌کند زبان آموزان در هر جا به جز کلاس درس نیز امکان مطالعه را داشته‌باشند. تمامی درس نامه‎‌ها در دوره آنلاین آموزشی کمبریج نیز ارائه شده‌است و می‌توان از سیستم مدیریت یادگیری کمبریج برای مطالعه آنلاین درسنامه‌ها استفاده‌کرد. مطالب آنلاین و متنی با یک دیگر ترکیب‌شده و تجربه آموزشی بهتری را ارائه می‌کند. زبان آموزان می‌توانند از بهترین ترکیب آموزشی در سطح های کتاب تاچ‌استون Touchstone متناسب با زمان خود و امکان شرکت در کلاس‌های حضوری استفاده‌کنند.

استراتژی‌های مکالمه در سطح‌های کتاب تاچ استون Touchstone چگونه است‌؟

یکی از اهداف آموزشی در هر‌یک از درسنامه های این مجموعه این است که دانش‌آموزان را وادار به صحبت کند. در هر‌یک از درسنامه‌ها یک بخش کامل و مفصل برای آموزش بخش اسپیکینگ در نظر گرفته‌شده تا دانش‌آموزان بتوانند مهارت‌های مورد نیاز با صحبت‌کردن به زبان انگلیسی را بیاموزند. یکی از نکاتی که در مطالعه این قسمت باید مورد توجه قرار‌گیرد استفاده مناسب از تمارین قرار داده‌شده برای مهارت‌های مکالمه است. بخش Strategy Plus هم ما را با نکات و کلماتی آشنا می‌کند که برای مدیریت یک بحث مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلماتی مانند: such as I mean, well, anyway و …

امیدوارم مقاله معرفی کتاب تاچستون برای شما مفید باشه.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *