معرفی کتاب

معرفی کتاب تاپ ناچ

معرفی کتاب تاپ ناچ (Top Notch)

درس‌های ارائه شده در لول بندی کتاب تاپ ناچ

هر کدام از سری کتاب‌های تاپ ناچ شامل چند درس مختلف می‌شوند. هر سطح نیز دو مجموعه کتاب دارد که با نام‌های کتاب A و کتاب B از یکدیگر تفکیک می‌شوند. در ادامه به تعداد درس‌های هر کتاب اشاره کرده‌ایم.

  • کتاب آبی Top Notch Fundamentals A اولین مجموعه کتاب تاپ ناچ است که ۱ تا ۷ سطح beginner را در بر می‌گیرد.
  • کتاب آبی Top Notch Fundamentals B ادامه کتاب A است و شامل درس‌های ۸ تا ۴ می‌شود.
  • بعد از کتاب‌های آبی، کتاب‌های قرمز تدریس می‌شوند. Top Notch 1A بخش‌های یک تا پنج سری مبتدی را در بر می‌گیرد.
  • کتاب قرمز Top Notch 1B پنج درس آخر (۶ تا ۱۰) سطح مبتدی را شامل می‌شود.
  • سری کتاب سبز بعد از کتاب‌های قرمز شروع می‌شوند و آن‌ها نیز مانند سری قرمز دو کتاب A و B دارند. در کتاب A ۵ فصل اول و در کتاب‌های B ۵ فصل دوم ارائه شده است.
  • بعد از کتاب‌های سبز نیز مجموعه بنفش و آخرین لول بندی کتاب تاپ ناچ قرار می‌گیرد. تعداد دروس موجود در کتاب‌های A و B بنفش نیز مانند سری سبز و قرمز است.

معرفی کتاب تاپ ناچ

هر کدام از مجموعه‌های لول بندی کتاب تاپ ناچ برای زبان آموزان در چه سطحی مناسب است؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، سطوح کتاب تاپ ناچ برای زبان آموزان مبتدی تا متوسط مناسب است. هر رنگ از لول بندی کتاب تاپ ناچ برای سطح خاصی تألیف شده است. اگر سطح دانش زبان خود را نمی‌دانید، بهتر است ابتدا تعیین سطح انجام دهید و سپس با توجه به لیستی که در ادامه آورده‌ایم، منبع مناسب را انتخاب کنید.

کتاب‌های آبی

این دو کتاب برای سطح پایه مناسب هستند. افرادی که هیچ دانش زمینه‌ای از زبان انگلیسی ندارند، باید از کتاب‌های آبی مطالعه را شروع کنند. معمولا کودکان و نوجوانانی که برای اولین بار قصد یادگیری زبان انگلیسی را دارند از مجموعه Fundamentals استفاده می‌کنند.

کتاب‌های قرمز

ما ایرانی‌ها معمولا در حد ابتدایی با مفاهیم زبان انگلیسی آشنا هستیم؛ چرا که این زبان در مدرسه تدریس می‌شود. کتاب‌های قرمز که با نام level 1 شناخته می‌شوند، برای افرادی که دانش ابتدایی در مورد زبان انگلیسی دارند، مناسبند. در این کتاب زبان آموزان کم‌کم مکالمه روان، گرامر و لغات را یاد می‌گیرند.

کتاب‌های سبز

در لول بندی کتاب تاپ ناچ، سطح pre-intermediate برای کتاب‌های سبز در نظر گرفته شده است. در این سطح زبان آموزان در مرحله پیش-متوسط قرار دارند. آن‌ها دانش نسبتا خوبی از زبان انگلیسی پیدا کرده‌اند و می‌توانند تا حدی به این زبان صحبت کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

کتاب‌های بنفش

زبان آموزان سطح متوسط باید کتاب‌های intermediate را مطالعه کنند. آن‌ها اطلاعات خوبی در زبان انگلیسی دارند و می‌توانند بسیاری از دیالوگ‌ها را متوجه شوند، متن‌های پیچیده‌تر بخوانند و حتی با افراد محلی صحبت کنند.

امیدوارم مقاله معرفی کتاب تاپ ناچ برای شما مفید باشه.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *