مدرسین

بخش سوم مدیریت کلاس The part3 of class room manage

مدیریت کلاس

بخش سوم مدیریت کلاس The part3 of class room manage

در پارت قبل درباره فعالیت های حوصله سربر از نظر دانش آموزان  مطالعه کردیم امیدوارم براتون مفید بوده باشه .در این پارت هم با ادامه مبحث قبل همراه هستیم..اگر به بعضی از دانش آموزان دقت کنید در پایان کلاس تقریبا انرژی زیادی از دست دادند و حوصله کار دیگری را ندارند و بعضی از معلمین هم کار های حوصله سر بری از نظر دانش آموزان را در تایم های پایانی کلاس انجام میدهند که ما در مقاله قبل یاد گرفتیم نباید این فعالیت ها را در پایان کلاس انجام دهیم . در ادامه با یکی از مهم ترین بخش های کلاس (work book) همراه هستیم .

در پایان بعضی از جلسات شما شاهد دانش آموزانی هستید که مدام بهانه میگیرند و برای فعالیت ها با شما همکاری لازم را ندارند در کلاس هایم دانش آموزانی را داشتم که اهمیت زیادی به نمره پایان ترم میدادند و من برای تشویق آنها در این مواقع بعد از اینکه همکاری لازم را داشتند برای آنها مثبت میگذاشتم این در بعضی از کلاس ها به من کمک زیادی میکرد اما اگر این کار را هر جلسه تکرار کنید باعث میشود یه چیز تماما عادی برای دانش آموزان شود و دیگر به این هم توجه زیادی نمیکنند این یک نمونه ای از کار هایی بود که شما میتوانید در فعالیت های پایان کلاسی استفاده کنید.

مدیریت کلاس

class management

مدیریت کلاس

به نظر شما چه زمانی مناسب انجام دادن تکالیف درون کلاسی است؟

لطفا تکالیف هایی که نیاز به فکر کردن دارند را مانندwork book   را به پایان کلاس واگذار نکنید

اگر می دانید که تکلیفی دارید که باید انجام دهید، آن را در وسط درس توضیح دهید و مطمئن شوید که دانش آموزان آن را یادداشت کرده اند.  آن را تا آخرین لحظه نگذارید.  در بیشتر دروسی که من مشاهده کرده ام، معلم تکالیف را قبل از پایان درس به پایان می رساند.  به نظر می رسد این یک روال معمول در همه دروس است، نه فقط انگلیسی.  فکر می‌کنم یک نوع منطق وجود دارد، اجازه دهید وقتی درس تمام شد آن را ارائه دهیم. و به گونه ای به آنها القا میکنیم که  ما درس را به پایان رساندیم، کار بعدی که انجام می دهید تکالیف است.پس بیاید وقتی درس تمام شد این را ارائه دهید. اما در واقع به دلایل مختلف ایده خوبی نیست.

به طور کلی احتمالاً توجه در پایان جلسه کمتر خواهد بود.  شاگردان ممکن است وسایل خود را جمع کنند و به حرف شما گوش ندهند.  ممکن است زمان کافی برای توضیح درست نداشته باشید  پس خیلی بهتر است زودتر آن را بدهید.  به طور کلی تکالیف را بلافاصله بعد از جزء درسی که مربوط به آن است ارائه دهید: مثلاً روی متنی که خوانده اید کار درک مطلب انجام دهید.  سپس شما عجله ندارید، می توانید به طور کامل توضیح دهید و به سؤالات مربوط به آن پاسخ دهید، و دانش آموزان وقت دارند آن را یادداشت کنند.  اگر همانطور که توضیح می دهید آن را در کنار تخته یادداشت کنید، می توانید قبل از اینکه بعداً درس را ببندید، از این یادداشت به عنوان مبنایی برای یادآوری کوتاه استفاده کنید. البته ممکن است استثنائاتی نیز وجود داشته باشد (مانند هر یک از نکات این کتاب!).  به عنوان مثال، فعالیتی که مبنای تکلیف است، ممکن است به هر حال در پایان درس آمده باشد.  یا ممکن است کل درس با یک فعالیت در حال انجام باشد، بدون فاصله زمانی که می توانستید تکالیف را زودتر انجام دهید.

در این قسمت مقاله مدیریت کلاس  با بهترین زمان برای انجام تکالیف در کلاس آشنا شدید امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشه و اگر نکات جالبی را آموختید میتوانید برای دوستانتان نیز ارسال کنید.

بخش اول مدیریت کلاس 1

مدیریت کلاس 2

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *