دانش آموز

بهترین نور برای مطالعه چیست؟

بهترین نور برای مطالعه چیست؟
نور طبیعی خورشید از نظر تئوری بهترین نوری است که می توانید برای مطالعه و درس خواندن پیدا کنید. دلیل آن این است که رنگ ها و دمای رنگی که نور طبیعی را تشکیل می دهند به اندازه کافی روشن هستند که تمرکز داشته باشند اما آنقدر روشن نیستند که سردرد بگیرید. البته احتمالاً در داخل خانه یا شب بیشتر از نور مصنوعی برای مطالعه استفاده می شود. در این صورت برای مطالعه به نور مصنوعی نیاز خواهید داشت.

بهترین نور برای مطالعه در زمانی که نور خورشید وجود ندارد چیست؟
بهترین نور برای مطالعه در آن شب‌های آخر یا ماه‌های سرد زمستان، نور مصنوعی است که در شما احساس بی‌حالی ایجاد نکند. بنابراین در اینجا چند چیز وجود دارد که می خواهید به دنبال آنها باشید.

نورپردازی همگن وقتی در حال مطالعه هستید :

شما می خواهید نورپردازیرنگ و روشنایی خود را در تمام مدت حفظ کند. روشنایی همگن یک راه حل عالی است. برخلاف سایر انواع نور، ناگهان آنقدر روشن نمی شود که تابش خیره کننده ای ایجاد کند. این نوع تابش خیره کننده می تواند تمرکز بر مطالعه را بسیار دشوار کند.
نور از بالا به پایین:

نور از بالا به پایین دقیقا همان چیزی است که در تصور شمابه نظر می رسد. فضای مطالعه شما را از بالا روشن می کند تا به از بین بردن سایه ها و بازتاب های ناخواسته کمک کند.

بدون این که این نقاط تاریک مانع اذیت شدن شما یا مانع خستگی در اواخر شب شوند.
نورپردازی لایه ای:

چه پشت میز کار یا روی میز آشپزخانه خود کار کنید، نور لایه لایه می تواند شما را بیدار و هوشیار نگه دارد. نور لایه ای برای مطالعه شامل نورهای محیطی و نور معمولی خانه است. نور محیط منطقه کلی را روشن می کند. نور سقف (لامپ سقفی) یک مثال عالی است. چراغ کار اساساً یک چراغ رومیزی است که فضایی را که در آن مطالعه یا مطالعه می کنید روشن تر می کند.

نور سرد برای مطالعه بهتر است یا گرم؟
انواع نورها تنها عاملی نیستند که باعث ایجاد یک نور مطالعه خوب می شوند.

دمای رنگ نیز نقش مهمی در روشنایی مطالعه کافی دارد.

برای کشف تفاوت بین نور گرم و سرد و اینکه کدام یک برای مطالعه و درس خواندن بهتر است، ادامه متن را بخوانید.

نور خنک بیشتر نورهای سفید یا آبی نور سرد است که دمای رنگ آن بیش از 4000K است. این دمای رنگ نسبت به نور گرم به دمای نور خورشید نزدیکتر است. نور سرد معمولا باعث خستگی چشم نمی شود، حتی اگر در شب مطالعه می کنید.
نور گرم. اگر نوری به شما حس غروب خورشید بدهد، دمای رنگ آن در سمت گرمتر است. بیشتر نورهای زرد، نارنجی یا قرمز نور گرمی را ارائه می دهند که تمام دمای رنگ های کمتر از 4000K را در بر می گیرد. نور گرم برای مطالعه‌ی کم‌کلید در شب عالی است، اما برای مطالعه نور بسیار آرامش‌بخش است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *