دانش آموز

راه های تقویت مهارت اسپیکینگ(صحبت کردن)

تقویت مهارت اسپیکینگ

سلام امروز در انگلیسی با ماندانا قراره با هم درمورد تقویت مهارت اسپیکینگ(صحبت کردن) صحبت کنیم.

وقتی از زبان آموزان می‌پرسید که اهدافشان چیست؟ تقریباً پاسخ همه این است که:  «مهارت گفتارمان بهتر شود». هنگام یادگیری یک زبان خارجی، متوجه خواهید شد که با انواع زبان مادری صحبت می‌کنیدبنابراین بسیار مهم است که احساس راحتی کنید. درست مانند بهبود مهارت های نوشتاری، شنیداری یا هر مهارت دیگری، تکنیک‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود مهارت گفتاری انگلیسی خود به روشی هدفمند از آنها استفاده کنید. در اینجا هشت مورد را بررسی میکنیم:

1. صحبت کنید، صحبت کنید، صحبت کنید

بیایید درست شروع کنیم و بگوییم که قرص جادویی برای بهتر صحبت کردن وجود ندارد. این طوری منطقی تر رفتار میکنید، درست است؟ اساساً بهترین راه برای بهتر صحبت کردن این است که خوب صحبت کنید! متعهد شوید که اغلب و با افراد مختلف تا حد امکان تمرین کنید. آیا قبلاً در خارج از کشور زندگی کردید یا تحصیل کردید؟ در خارج از کشور مردم از زبان انگلیسی در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنند، مانند دوستان، خانواده های آنها، همکاران، همکلاسی ها، کارمندان کافی شاپ ها، سوپرمارکت ها، اداره پست و سایر مکان های اجتماعی. اگر در کشور خود در حال یادگیری هستید، زمان تمرین خود را با ملاقات با همکلاسی های خود پس از کلاس، یافتن یک شریک جهت تبادل زبان یا پیوستن به یک جامعه آنلاین از زبان آموزان افزایش دهید.

میتوانید در رویدادها و دورهمی‌های حضوری و آنلاین انگلیسی با ماندانا شرکت کنید.

چنانچه صحبت کردن در جمع را زود هنگام تلقی می کنید میتوانید با یک شخص ناشناس که معلم زبان است صحبت کنید تا اشتباهات شما را گوش زد کند. این امکان را ما در زنگ بزن صحبت کنیم برای شما عزیزان قرار داده‌ایم.

2. در گفتگوهای خود تأمل کنید

پس از پایان مکالمه، لحظه ای را به تأمل اختصاص دهید. چطور گذشت؟ فکر می کنید چقدر فهمیدید؟ چقدر با آن موضوع احساس راحتی کردید؟ آیا با کلمات ناشناخته درست برخورد کردید؟ صرفاً فکر کردن در مورد آن به این شکل، اعتماد به نفس شما را برای دفعه بعد که صحبت می کنید افزایش می دهد.

3. گوش کنید و بخوانید

برای صحبت کردن به کلمات نیاز دارید، درست است؟ زمان کلاس برای یادگیری واژگان عالی است، اما راه های دیگری وجود دارد که می توانید زمان خود را افزایش دهید: تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، رادیو و پادکست. کتاب ها، مجلات و وبلاگ ها را بخوانید. هنگام گوش دادن و خواندن، عبارات جدید و جالب، اصطلاحات عامیانه و مترادف ها را بیابید، این مطالب جدید را یادداشت کنید و هر چیزی را که با آن آشنا نیستید جستجو کنید. همه اینها موقعیتی بیشتری را برای شما فراهم می کند تا دفعه بعد تمرین کنید.

4. برگه های تقلب را آماده کنید

بخشی رو اعصاب در صحبت کردن، احساس ندانستن چیزی است که باید بگویید. برای مبارزه با این شرایط، یک برگه تقلب تهیه کنید. قبل از قرار ملاقات، واژگان مربوط به وضعیت خود و برخی از عبارات رایجی را که احتمالاً به آنها نیاز خواهید دارید را جستوجو کنید. قبل از رفتن به مکان مورد نظر مانند پرداخت صورت حساب، غذا خوردن در رستوران، مصاحبه شغلی، شکایت کردن یا هر موقعیت دیگری که ممکن است شما را مضطرب کند از این تکنیک استفاده کنید. برای دانلود لغات مرتبط به هر موضوع سراغ لغات دسته‌بندی شده سایت ما سر بزنید.

5. گوشی را بردارید

اکثر مردم مکالمات تلفنی را به چالش برانگیز می دانند. چرا؟ زیرا در تلفن، نمی‌توانیم زبان بدن طرف مقابل را ببینیم یا حرکت دهان او را تماشا کنیم، که هر دو ابزاری هستند که واقعاً به برقراری ارتباط کمک می‌کنند. برای احساس اعتماد به نفس بیشتر در تلفن، با مکالمات تلفنی با مکالمات کوچک شروع کنید. سپس به سراغ تماس‌های چالش برانگیز مانند گرفتن قرار ملاقات یا پرس و جو بروید. (این زمان عالی برای استفاده از نکته 4 و تهیه لیستی از سوالات و واژگان مفید برای کمک به شما در طول تماس است!)

6. صدای خود را ضبط کنید

ما می دانیم که اکثر مردم از شنیدن صدای ضبط شده خود متنفرند اما در واقع این یک راه بسیار سودمند برای تقویت مهارت اسپیکینگ(صحبت کردن) است! شنیدن صدای ضبط شده خود به شما چیزهایی را نشان می دهد که ممکن است متوجه نشوید (شاید تمایل دارید وقتی عصبی هستید سریع صحبت کنید، “s” های خود را قورت دهید یا زمزمه کنید). از سوی دیگر، ممکن است از شنیدن این که صحبت کردن شما بسیار بهتر از چیزی است که فکر می کردید، شگفت زده شوید! برای دریافت امتیاز، صدای ضبط شده خود را نزد معلم خود یا یکی از دوستان بومی خود ببرید و از آنها بخواهید که نظر خود را در مورد آن بیان کنند.

7. عبارات را به جای کلمات تکی یاد بگیرید

نکته دیگر برای افزایش تسلط شما این است که با استفاده از عبارات مختلف به جای کلمات فردی صحبت کنید. (شما احتمالاً همیشه این کار را به زبان مادری خود انجام می دهید.) به جای اینکه به طور خودکار بپرسید «سلام، امروز چطوری؟»، آن را با انتخاب عبارات دیگری مانند «چه خبر؟» مخلوط کنید. “هی رفیق!” یا “چطوری، رفیق؟” (هرچند مراقب باشید: برخی از عبارات بسیار غیر رسمی خواهند بود و برای برخی موقعیت ها ایده آل نیستند!)

8. لذت ببرید

بیا با آن روبرو شویم. وقتی در حال تفریح هستید، یادگیری چیزهای جدید بسیار آسان تر است. با صحبت کردن با خود در هنگام تنهایی، خواندن همراه با آهنگ‌های معروف به زبان انگلیسی، انجام حرکات چرخشی زبان یا انجام یک دقیقه «سخنرانی بداهه» در مورد موضوعاتی که به‌طور تصادفی انتخاب شده‌اند مانند مارها، قهوه، هند یا موضوعاتی مانند «اگر من بر جهان حکومت می‌کردم …»، «سه واقعیت شگفت‌انگیز درباره من» تمرین عالی و سرگرم کننده ای خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *